Mumbai: İki Chembur sokakta belirtilen iki kişi sakinleri, Perşembe akşamı sivil memurların spot muayenesi sayesinde yüksek kaliteli betondan korunmaktadır. Ancak kampanya alaşlardan daha fazla endişe yaratıyor – eğer bu iki caddeyi döşemek isteyen somut ortalamanın altındaysa ve değiştirilmesi gerekiyorsa, zaten asfaltlanmış yüzlerce yol?
Beton, Chembur'daki testten oluşur ve büyük endişeler atar
Chembur'daki spot muayenesi, Mumbaiites'in 2023 yılında tanıtılan mamut yol betasyon sürücüsü ile ilgili çeşitli şikayetlerde gerçekleşir. Brihanmumbai Belediye Şirketi (BMC) girişime Ocak 2023'te başladı ve değere sahip ihale verdi £397 km sokak betonlaması için 6.080 crore. Doğu ve batı banliyölerindeki yaklaşık 324 km yol, Faz 2'de 31 Mayıs 2025 döneminde Faz 1 ve 377 km'de betonlanır.
Her iki aşamada da yaklaşık 1.100 km'lik yol kazılır, yeniden inşa edilir ve hazır karma beton (RMC) ile döşenir. Dahil vatandaşların şikayetleri arasında yeni belirtilen yolların alt sokakları var.
Perşembe akşamı, Nitu Mandke Marg ve Maharshi Dayanand Saraswati Marg sakinleri, Ek Topluluk Komiseri (Projeler) Abhijit Bangar tarafından RMC ile geri gönderilen iki kamyondan memnun oldular. Yanınızda getirdiğiniz beton, işlenebilirliğini, çimento içeriğini ve su içeriğini değerlendirerek betonun tutarlılığını ölçen buzlu testi geçmedi. Test, ilk olarak betonla doldurulmuş bir döküm ile gerçekleştirilir. Döküm beş ila on saniye sonra çıkarılırsa, beton tanımlanmalıdır. Başarısız olmayan veya “kırılmayan” beton.
Chembur'daki buzlu testi, turbodaki hazır bir karışım bitkisinden taşınan betonun olması gerekenden daha yüksek bir çöküşe sahip olduğunu gösterdi. Hindistan Teknoloji Enstitüsü (IIT) -bombay uzmanlarına danıştıktan sonra, geri döndü, bu da kendisini BMC ile şehrin inşaat sürüşünde tavsiye ediyor.
Bangar yükleniciye bir mesaj yayınladı ve özel bir ajans olan Kalite İzleme Ajansı'ndan (QMA) somut karışımdaki tutarsızlıkları açıklığa kavuşturmasını istedi. En iyi sonuçları sağlamak için BMC, demleme testinin hem hazır mix sisteminde hem de işte QMA tarafından gerçekleştirildiğini öngörmüştür.
“Sorun RMC tesisi ile ilişkili görünüyor. Parti işlemi sırasında meydana gelmiş gibi görünüyor, böylece RMC tesisinden ilgili parti düşük kalitede bir betona sahip. Bu, olumsuz bir su çimento oranından kaynaklanıyor. Bu gözlem, yüklenicinin birkaç yerde benzer sorunlardan sorumlu olmadığını gösteriyor.
30 ila 90 dakikalık taşıma süresi göz önüne alındığında, RMC tesisinden işe kadar, müteahhitlerin üç farklı beton karıştırma tasarımı hazırladığını öne sürdü. “Seçilen karışım, Google Haritalar gibi araçlar kullanılarak belirlenebilen tahmini seyahat süresine bağlı olmalıdır. Bu strateji, taşıma işlemi boyunca betonun kalitesini korumaya yardımcı olur.” O, memurlara bu önlemleri çok ayrıntılı olarak yayınlamaları talimatını verdi.
Bangar, belediye komiseri Bhushan Gagagranis kılavuzuna, ortaöğretim mühendisleri ve mühendisler yardımcısı da dahil olmak üzere mühendislerin gece vardiyalarında işlerde bulunduğunu doğruladı. Bu, teknik testlere ve gözetimlere aktif katılımınızı sağlar.
Perşembe günü yapılan inceleme sırasında Bangar, Vikhroli'deki Godrei Odalarında “Ön Yas” yöntemi ile inşa edilmiş bir caddeyi inceledi. Gelecekteki yol çalışmaları için deneysel tasarım yönteminin fizibilitesini araştırmayı önerdi. Bu teknolojiyi uygulama olasılığını değerlendirmek için IIT Bombay ile yapılan tartışmaların gerçekleştiğine dikkat çekti.
Beton, Chembur'daki testten oluşur ve büyük endişeler atar
Chembur'daki spot muayenesi, Mumbaiites'in 2023 yılında tanıtılan mamut yol betasyon sürücüsü ile ilgili çeşitli şikayetlerde gerçekleşir. Brihanmumbai Belediye Şirketi (BMC) girişime Ocak 2023'te başladı ve değere sahip ihale verdi £397 km sokak betonlaması için 6.080 crore. Doğu ve batı banliyölerindeki yaklaşık 324 km yol, Faz 2'de 31 Mayıs 2025 döneminde Faz 1 ve 377 km'de betonlanır.
Her iki aşamada da yaklaşık 1.100 km'lik yol kazılır, yeniden inşa edilir ve hazır karma beton (RMC) ile döşenir. Dahil vatandaşların şikayetleri arasında yeni belirtilen yolların alt sokakları var.
Perşembe akşamı, Nitu Mandke Marg ve Maharshi Dayanand Saraswati Marg sakinleri, Ek Topluluk Komiseri (Projeler) Abhijit Bangar tarafından RMC ile geri gönderilen iki kamyondan memnun oldular. Yanınızda getirdiğiniz beton, işlenebilirliğini, çimento içeriğini ve su içeriğini değerlendirerek betonun tutarlılığını ölçen buzlu testi geçmedi. Test, ilk olarak betonla doldurulmuş bir döküm ile gerçekleştirilir. Döküm beş ila on saniye sonra çıkarılırsa, beton tanımlanmalıdır. Başarısız olmayan veya “kırılmayan” beton.
Chembur'daki buzlu testi, turbodaki hazır bir karışım bitkisinden taşınan betonun olması gerekenden daha yüksek bir çöküşe sahip olduğunu gösterdi. Hindistan Teknoloji Enstitüsü (IIT) -bombay uzmanlarına danıştıktan sonra, geri döndü, bu da kendisini BMC ile şehrin inşaat sürüşünde tavsiye ediyor.
Bangar yükleniciye bir mesaj yayınladı ve özel bir ajans olan Kalite İzleme Ajansı'ndan (QMA) somut karışımdaki tutarsızlıkları açıklığa kavuşturmasını istedi. En iyi sonuçları sağlamak için BMC, demleme testinin hem hazır mix sisteminde hem de işte QMA tarafından gerçekleştirildiğini öngörmüştür.
“Sorun RMC tesisi ile ilişkili görünüyor. Parti işlemi sırasında meydana gelmiş gibi görünüyor, böylece RMC tesisinden ilgili parti düşük kalitede bir betona sahip. Bu, olumsuz bir su çimento oranından kaynaklanıyor. Bu gözlem, yüklenicinin birkaç yerde benzer sorunlardan sorumlu olmadığını gösteriyor.
30 ila 90 dakikalık taşıma süresi göz önüne alındığında, RMC tesisinden işe kadar, müteahhitlerin üç farklı beton karıştırma tasarımı hazırladığını öne sürdü. “Seçilen karışım, Google Haritalar gibi araçlar kullanılarak belirlenebilen tahmini seyahat süresine bağlı olmalıdır. Bu strateji, taşıma işlemi boyunca betonun kalitesini korumaya yardımcı olur.” O, memurlara bu önlemleri çok ayrıntılı olarak yayınlamaları talimatını verdi.
Bangar, belediye komiseri Bhushan Gagagranis kılavuzuna, ortaöğretim mühendisleri ve mühendisler yardımcısı da dahil olmak üzere mühendislerin gece vardiyalarında işlerde bulunduğunu doğruladı. Bu, teknik testlere ve gözetimlere aktif katılımınızı sağlar.
Perşembe günü yapılan inceleme sırasında Bangar, Vikhroli'deki Godrei Odalarında “Ön Yas” yöntemi ile inşa edilmiş bir caddeyi inceledi. Gelecekteki yol çalışmaları için deneysel tasarım yönteminin fizibilitesini araştırmayı önerdi. Bu teknolojiyi uygulama olasılığını değerlendirmek için IIT Bombay ile yapılan tartışmaların gerçekleştiğine dikkat çekti.