Bir Avrupalı mimar ve bir Hintli patron Chandigarh'dan önce onlarca yıl boyunca Mumbai News sahillerimize modernliği getirdi

betül

Member
Alman mimarı Walter Gropius, 1926'da efsanevi sanat okulu için Dessau kampüsünü inşa ettiğinde, Bauhaus, cam perde duvarına sahip çelik bir yapıydı. Bir küratörün son zamanlarda söylediği gibi: “Almanya'da bir uzay gemisi gibi olmalı.” Indore'daki Manik Bagh, 1933 yılında Maharaja Yeshwant Rao Holkar II için inşa edildi. Çıtır düz çizgiler ve temiz dikdörtgenlere sahip U şeklindeki sıva malikanesi evi yüzeysel dekorasyon, bağlantı veya oge-tanımlı kemer yoktu. 40 oda Alman mimar Eckart Muthesius tarafından tasarlandı ve minimalist de olsa ayrıntılı olarak planlandı. Muthesius tarafından tasarlanan bazı ışıkları Apollo 11'de evde olacaktı.


Mumbai, Hindistan – 25 Nisan 2025: Küratör Raffael Dedo Gadebusch ve Müze Direktörü Tasneem Zakaria Mehta? 25 Nisan 2025 Cuma günü Mumbai, Hindistan'daki Byculla'daki Dr. Bhau Daji Lad Müzesi'nde 'Eckart Muthesius ve Manik Bagh'da (Fotoğraf Anshuman Poyrekar/ Hindustan Times) (Hindustan Times)

Dr. Bhau Daji Lad Müzesi'ndeki (BDL) seyahat eden bir fotoğraf sergisi olan “Eckart Muthesius ve Manik Bagh: Hindistan'da Pionier Modernizm”, bu kalıcı himayeyi ve bir Maharaja ile modernist arasındaki dostluğu sadece bir dünya savaşını sona erdirebilecek.

Rao Holkar ve Muthesius, 1920'lerin sonunda Oxford'daki bir bahçe partisinde bir araya geldi. Muthesius kısa süre sonra ilk büyük komisyonu için tropikal terra şirketine kabul edildi. Berlin'deki Asya Sanat Müzesi başkanı Raffael Dedo Gadebusch, şovu küratörlüğüne şöyle diyor: “Gerçekten ruh eşleri gibiydiler. Avant-garde hakkında çok tutkulu oldukları için en başından tıklamış olmalı. Çünkü babası (Tukojirao III-Holkar 1926'da throne, Yesesh, Yeshant, Yeshant, Make Mo Matar.

Tasneem Zakaria Mehta, mütevelli heyeti ve yönetmen Dr. Bhau Daji Lad Müzesi şunları ekliyor: “Bu şaşırtıcı, ikonik, modernist sarayı yaratmak için bir araya gelen bu inanılmaz gençlerin olağanüstü bir hikayesi. Gadebusch devam ediyor: “Modern sadece Hindistan'da II. Dünya Savaşı'ndan sonra başladı. Manik Bagh kesinlikle burada en eski modernist binaydı. Bombay'ın sanat hareketi vardı. Ama Manik Bagh Geiste de Stijl (Hollandalı bir sanat hareketi) ve Bauhaus'taydı.

Muthesius, Bauhaus'un bir mezunu olmasa da, Cesur Yeni Bir Dünya için ilkelerini giyiyordu. “Bauhaus Manifesto” da (1919) Gropius şöyle yazdı: “Yeni bir inancın kristal sembolü gibi bir birimde mimarlık, heykel ve boyama içeren geleceğin binasını bir araya getirelim.” Manik Bagh bu prensibi taşa koydu. 2017'deki bir açık artırma kataloğunda, küratör Deepika Ahlawat şunları söyledi: “Manik Bagh'ın elektrik ekipmanı, klima, metal çerçevelerde hidrolik kapılar, modern binalarla donatılmış ve opalinlerle kaplı sakin banyolar ve modern buzdolabına sahip bir mutfak vardı. Dün evde oldu.”

Her şezlong, kart masası, zemin lambası ve hatta oluşturulan veya küratörlü plakalar için. Kütüphane sandalyeleri -aydınlatmada inşa edilmişti. Raflar, gece ışıkları ve nesne haline gelen vazolar gibi belirgin nesnelerle kaplanmıştı. Halılar uyarlandı ve çatal bıçak takımı monogramlandı. Endüstriyel malzemelerde kalbi olan Muthesius, duvar kağıdı yerine cam parçacıklar, oturma için yapay deri, boru şeklindeki çelik sandalyeler ve nikel gümüş ve bağlantı parçaları için krom kullandı. Konstantin Brancusi'nin yüce “Bird in Space” de dahil olmak üzere başyapıtlar her yerdeydi. Gadebusch, “1920'lerin tüm Fransız ve Alman Avant -Garde bu fotoğraflarda temsil ediliyor” diyor. “Sen diyorsun: Marcel Breuer, Louis Sognot, Charlotte Alix, Eileen Gray, Pierre Jeanneret, Le Corbusier.” Zakaria Mehta şunları ekliyor: “Fotoğrafları gerçekten çözüyorsanız, bu modernist hassasiyetin farklı yönlerini anlayın. Her fotoğraf bütün bir dünyada bir pencere.”

Muthesius'un büyük planları da Hindistan'ın mizaç ve ruhlu havasına yer açtı. Pencereler kavisli tentelerle donatılmıştı ve düz çatı, yağmuru dikkate almak için uygun bir çatı ile revize edildi. İç avlu, simetrik bahçeler, su özellikleri ve büyük bir banyan ağacı ile dairesel verandalara gerekli yer verildi. Gadebusch, “Manik Bagh siyasi bir ifadeydi çünkü sömürge, anıtsal, dekoratif tarzdan çok uzaktı” diyor. “Yeshwant, babasının kendisi ve nesli için planladıklarına devam etmek istemedi. Aynı zamanda çok bağımsızdı. Bu yüzden sadece bir İngiliz yerine bir Alman mimar seçmesi mantıklıydı.”

1930'lar aynı zamanda her yerde büyük siyasi ve ekonomik ayaklanmaların zamanıydı. “Saray için her şey – teknik ekipman, zemin karoları, bağlantı parçaları ve sıhhi – Berlin'de üretildi ve Hamburg aracılığıyla Hindistan'a gönderildi.” “Bu şaşırtıcıydı çünkü Yeshwant, depresyon sırasında Alman ekonomisini gerçekten destekledi. Bu, Hindistan'ı kurban bir toprak olarak göstermenin katolonyal anlatımıyla çelişiyor. Hindistan o sırada Almanya'yı destekledi ve bu çok ilginç.”

“Eckart Muthesius ve Manik Bagh: Hindistan'da Pioniero Modernizm” 27 Nisan – 17 Ağustos Bhau Daji Lad Müzesi Byculla'da Run.