Liberya kargo gemisi MSC Elsa 3, yükleme tutmalarından birinde şiddetli sellerden sonra Pazar sabahı Kerala kıyılarını kapattı, bu da büyük bir kurtarma ve çevresel tepki çabasına yol açtı.
Hindistan Sahil Güvenlik, eğimli bir Liberya konteyner gemisinden acil bir çağrı olan bir kurtarma operasyonu başlattı.
Akdeniz Redering Company (MSC) tarafından işletilen 184 metrelik gemi, kötü hava nedeniyle 24 Mayıs'ta güçlü bir şekilde listelendiğinde Vizhinjam limanından Kochi'ye doğru uzandı. Durum hızla kötüleşti ve 24 mürettebat üyesinden 21'ini gemiden vazgeçmeye zorladı. Hindistan Sahil Güvenlik ve geçen gemilerden kurtarma operasyonları tüm çalışanları devreye aldı.
Dokuz mürettebat üyesi Cumartesi günü Singapur merkezli Han Yi gemisi tarafından kurtarılırken, 12 tane daha Arnvesh Sahil Güvenlik Gemisi tarafından kurtarıldı. Kalan üç kişi – kaptan (bir Rus vatandaşı), baş mühendis ve ikinci mühendis – kurumsal protokole göre gemide kaldı, ancak daha sonra Tehlikeli koşullar altında Sujata'daki Hindistan Deniz Gemileri tarafından kurtarıldı.
Batı Bölgesi Sahil Güvenlik Müfettişi Bhisham Sharma, Hindustan Times'ın açıklamasında, “Geminin dengeleneceğini düşündük, ama su vardı ve battı” dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Tüm mürettebatlar güvenlidir ve Sahil Güvenlik şu anda durumu değerlendiriyor ve devlet yetkilileri için tavsiyelerde bulunuyor.”
Gemi, Kochi'nin önünde yaklaşık 38 deniz mili battı ve bazıları tehlikeli malzemeler de dahil olmak üzere yüzlerce yük konteynerini Arap Denizi'ne koydu. Dökülme, Kerala'nın ekolojik olarak hassas kıyılarında çevresel hasar korkusunu tetikledi.
Gemi, kalsiyum karbür ile doldurulmuş 12 kap dahil olmak üzere 13 tehlikeli yük içerdiği toplam 640 kap giyiyordu. Ayrıca 84.44 ton dizel ve 367.1 ton soba yağı tuttu.
Liberya konteyner gemisinin acil çağrısından sonra, Hindistan Sahil Güvenlik personeli 26 derecelik kritik bir liste geliştiren bir kurtarma operasyonu yürütüyor.
Şimdiye kadar resmi olarak bildirilmemesine rağmen, gelişmiş petrolpest haritalama teknolojisi ile donatılmış Sahil Güvenlik, bölgeyi izlemek için düzenli gözetim gerçekleştiriyor. Hindistan Sahil Güvenlik ayrıca Kerala Devlet Afet Yönetim Kurumu (KSDMA) ile koordineli olarak kirlilik tepkisinin hazırlanmasını artırmıştır.
KSDMA, halkı yıkanmamış kaplara veya yağ kalıntılarına yaklaşması veya tedavi etmesi ve hemen bu manzaraları polise bildirmesi konusunda uyardı.
Sahil Güvenlik sözcüsü, “Kerala'nın hassas kıyıları hem canlı bir biyolojik çeşitlilik hem de büyük bir turistik yerlere ev sahipliği yapıyor.” Dedi. “Tüm olası senaryolara tepki vermek için devlet yönetimi ile yakın bir şekilde koordine ediyoruz.”
Kerala Genel Sekreteri, bazıları önümüzdeki günlerde kıyı hatlarına ulaşabilecek yüzen kapların çevresel riskini değerlendirmek için Pazar günü saat 11: 00'de yüksek düzeyde bir toplantı yaptı.
Hint Donanması ve Sahil Güvenlik gemilerinin batık gemi çevresindeki varlıklarını korumaya, gelişmeleri izlemeye ve herhangi bir kurtarma operasyonunun fizibilitesini değerlendirmeye devam ederken, bir MSC destek gemisinin bölgeye geldiği bildiriliyor.
Hindistan Sahil Güvenlik, eğimli bir Liberya konteyner gemisinden acil bir çağrı olan bir kurtarma operasyonu başlattı.
Akdeniz Redering Company (MSC) tarafından işletilen 184 metrelik gemi, kötü hava nedeniyle 24 Mayıs'ta güçlü bir şekilde listelendiğinde Vizhinjam limanından Kochi'ye doğru uzandı. Durum hızla kötüleşti ve 24 mürettebat üyesinden 21'ini gemiden vazgeçmeye zorladı. Hindistan Sahil Güvenlik ve geçen gemilerden kurtarma operasyonları tüm çalışanları devreye aldı.
Dokuz mürettebat üyesi Cumartesi günü Singapur merkezli Han Yi gemisi tarafından kurtarılırken, 12 tane daha Arnvesh Sahil Güvenlik Gemisi tarafından kurtarıldı. Kalan üç kişi – kaptan (bir Rus vatandaşı), baş mühendis ve ikinci mühendis – kurumsal protokole göre gemide kaldı, ancak daha sonra Tehlikeli koşullar altında Sujata'daki Hindistan Deniz Gemileri tarafından kurtarıldı.
Batı Bölgesi Sahil Güvenlik Müfettişi Bhisham Sharma, Hindustan Times'ın açıklamasında, “Geminin dengeleneceğini düşündük, ama su vardı ve battı” dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Tüm mürettebatlar güvenlidir ve Sahil Güvenlik şu anda durumu değerlendiriyor ve devlet yetkilileri için tavsiyelerde bulunuyor.”
Gemi, Kochi'nin önünde yaklaşık 38 deniz mili battı ve bazıları tehlikeli malzemeler de dahil olmak üzere yüzlerce yük konteynerini Arap Denizi'ne koydu. Dökülme, Kerala'nın ekolojik olarak hassas kıyılarında çevresel hasar korkusunu tetikledi.
Gemi, kalsiyum karbür ile doldurulmuş 12 kap dahil olmak üzere 13 tehlikeli yük içerdiği toplam 640 kap giyiyordu. Ayrıca 84.44 ton dizel ve 367.1 ton soba yağı tuttu.

Liberya konteyner gemisinin acil çağrısından sonra, Hindistan Sahil Güvenlik personeli 26 derecelik kritik bir liste geliştiren bir kurtarma operasyonu yürütüyor.
Şimdiye kadar resmi olarak bildirilmemesine rağmen, gelişmiş petrolpest haritalama teknolojisi ile donatılmış Sahil Güvenlik, bölgeyi izlemek için düzenli gözetim gerçekleştiriyor. Hindistan Sahil Güvenlik ayrıca Kerala Devlet Afet Yönetim Kurumu (KSDMA) ile koordineli olarak kirlilik tepkisinin hazırlanmasını artırmıştır.
KSDMA, halkı yıkanmamış kaplara veya yağ kalıntılarına yaklaşması veya tedavi etmesi ve hemen bu manzaraları polise bildirmesi konusunda uyardı.
Sahil Güvenlik sözcüsü, “Kerala'nın hassas kıyıları hem canlı bir biyolojik çeşitlilik hem de büyük bir turistik yerlere ev sahipliği yapıyor.” Dedi. “Tüm olası senaryolara tepki vermek için devlet yönetimi ile yakın bir şekilde koordine ediyoruz.”
Kerala Genel Sekreteri, bazıları önümüzdeki günlerde kıyı hatlarına ulaşabilecek yüzen kapların çevresel riskini değerlendirmek için Pazar günü saat 11: 00'de yüksek düzeyde bir toplantı yaptı.
Hint Donanması ve Sahil Güvenlik gemilerinin batık gemi çevresindeki varlıklarını korumaya, gelişmeleri izlemeye ve herhangi bir kurtarma operasyonunun fizibilitesini değerlendirmeye devam ederken, bir MSC destek gemisinin bölgeye geldiği bildiriliyor.