Gelir İstihbarat Müdürlüğü (DRI) Mumbai birimi tarafından yapılan Balıklar, narkotiklerle sendikanın, havanın kokain gibi yüksek kaliteli kaçakçılık mallarını kaçırdığını tercih etmeye başladığını belirtti. Nisan 2024'ten Mart 2025'e kadar, Mumbai birimi, yurt dışından 18 kg kokain üzerinde 12 ayrı vakada tahmin edildi, bu da tahmini bir değere sahip £180 crore.
İlaç Sendikasyonları Yüksek kaliteli ilaç kullanma Hava Yolunu Tercih Edin: DRI
Tüm vakalar, hava yolunu kullanan ve genellikle benzersiz örtme yöntemleriyle kullanılan yolcuların kaçakçılık tekliflerini içeriyordu. Bu mod operandi, önceki iki yıldan, kokain nöbetlerinin önemli bir kısmının geldiği ve deniz yolunda kaçakçılılan ve esas olarak ticaret konteynerlerinde gizlenmiş bir ayrılış işaret etti.
DRI'nin nöbet verileri, Nisan 2024'ten Mart 2025'e kadar kokain kaçakçılık teklifinde önceki iki yıla kıyasla ciddi bir düşüş olduğunu gösteriyor. 18 kilo kokain sırasında £2024-2025 yıllarında 180 crore el konuldu, 2023-24 ve 2022-23 arasındaki nöbetlere çok daha fazla idi: yakl. 63.5 kg değer £2023-24'te 18 vakada 638 crore ve 2022-23'te 11 vakada yaklaşık 820.1 crore değerinde 82.31 kg civarında.
Bununla birlikte, 2024-25'teki nöbetler, seyahat kısıtlamalarının olduğu Covid 19 pandemik yıl olan 2020-21 ve 2021-22 için karşılık gelen rakamlardan daha büyüktü. 2020-21 ve 2021-22 yıllarında, 4.94 kg ağırlıklı DRI kokain el konuldu (değer £29.75 crore) ve 6.19 kg (değer £46.81 crore).
Hava olmayan yolun nöbetleri önemliydi: değerde yaklaşık 23 kg kokain değeri £2023-24 döneminde 230 crore ve yaklaşık 59 kg değeri £2022-23'te 590 crore. İlginç bir şekilde, DRI verilerinin gösterdiği gibi, esas olarak deniz yoluna atıfta bulunan hava dışı yolun kullanımı 2024-2025'te tamamen eksikti.
Sendikasyonlar hava yolunu tercih eder
Kokain gibi bitki bazlı narkotikler esas olarak Maharashtra'da yurtdışından kaçar, sentetik ilaç büyük ölçüde yerel olarak konumlandırılır. DRI kaynaklarına göre, kokain genellikle Güney Amerika'dan Afrika veya golf ülkeleri aracılığıyla eyalette işlem görüyor. 2024-2025 yıllarında kokain kaçakçılığında hava yolunun özel kullanımı sorulduğunda, bir ajans kaynağı şunları söyledi: “Hindistan ve dünya çapında eğilim, kokain parçalamak ve kaplı deniz yollarını önlemek için hava yolunu ve yolcuları (taşıyıcı olarak bilinir) kullanmaktır.
Bir kaynak, uluslararası hava trafiğinin hızı ve artan hacmi nedeniyle uyuşturucu kaçakçılığının kaçakçılar için güçlü bir yöntem haline geldiğini söyledi. “Uyuşturucular genellikle bagajlarında, kurye paketlerinde veya katır olarak bilinen kayışlarla gizlenir.” Dedi.
Kaynak, hava yoluna geçmenin birkaç nedeni olduğunu söyledi. Yetkili, “Son yıllarda Seerout'ta kokain programlarının artan emilimi sayesinde, sendikalar muhtemelen dikkatli hale geldi, çünkü bu tür her kesişme muazzam bir finansal kayıp ve tedarik ağı ortaya çıkıyor.” Dedi. “Buna karşılık, kaçakçılar hava rotası aracılığıyla Hindistan gezisi başına maksimum 1.000 $ ücretle birkaç havayolu kullanabilirler. Buna ek olarak, havayolları belirli bir zeka yoksa havaalanlarında tarayıcıdan kaçınabilirler.”
Kaynak, havacılığın genellikle birkaç gramdan birkaç kg'a kadar az miktarda narkotik giydiğini ekledi. Böyle bir kaçakçılık türü kaçakçılığın toplam değerini azaltabilirken, havalandırma sistemi için çok büyük olmazdı, bu da hava yolunun avantajı için başka bir nedendi.
DRI kaynakları, ajansın, hava, kara veya denizden getirilip getirilmediğine bakılmaksızın, hiçbir yayın süresinin dolmamasını sağlamak için kokain ve diğer narkotik kaçakçılığının tüm olası yollarını tanımak için zeka toplama mekanizmasını yoğunlaştırdığını söyledi.
Hava yolu sert zorlukları temsil eder
Kokain, özellikle katırlarla, hava yolunda kokain eşlik ettiği vakaların sayısı son zamanlarda yıldan yıla artmış ve Hindistan kolluk yetkililerine önemli zorluklar sunmuştur. DRI kaynakları, suçluların önemli bir kısmının yabancı uyruklu olduğunu ve kaçakçılığın çoğunun narkotiklerin vücuda kaplanmasını içerdiğini söyledi.
Bir kaynak, “Bu yöntem genellikle standart havaalanı -ekranlama yöntemlerinden tanınır ve icra makamları için önemli bir zorluğu temsil eder.” Dedi. “Bununla birlikte, DRI birimleri, kokaini vücutlarındaki gizleyen yolcuların profil oluşturması ve tanımlanmasında başarılı oldular. Bagajın kaplanması kaçakçılık ikinci en önemli şeklidir.”
Stratejik coğrafi konumu ve büyük sınırları ile Hindistan, ticaret ve narkotiklerin kötüye kullanılması ile mücadelede önemli zorluklarla karşı karşıyadır. DRI kaynağı, “Sağlam ekonomi ve ülkenin gelişen gençlik nüfusu, uyuşturucu sendikaları tarafından kazançlı bir pazar olarak uyuşturucu tehdidini kontrol etmek için çaba gösteriyor.” Dedi.
Büyük programlar için deniz
Önceki iki yıl içinde, DRI kokain nöbetleri esasen göl pisti üzerindeki uyuşturucu kaçakçılığı ile ilişkilidir. Başka bir DRI kaynağı, “Göl yolunun veya yük konteyneri rotasının ana özelliği, beyan edilen ticaret yükünde iyi gizlenmiş narkotiklerin kitlesel kaçakçılığını kolaylaştırmasıdır.” Dedi.
2022-23 yıllarında denizdeki kokain ve eroin saldırıları örneği arasında DRI, 6 Ekim 2022'de Navi Mumbai'deki yoğun Nhava Sheva Salonu'nda bir nakliye tankını ele geçirdi. Konteyner normal görünüyordu, birkaçı ithal edildi. Bildirilen yük, Güney Afrika'dan yeşil elma ve armut programıydı. Ancak kutularda yüksek kaliteli kokainden yapılmış 50 kg tuğla olduğu daha yakından incelenmiştir. İlacın değeri £Uluslararası pazarda 502 crore.
Haftalar önce, 30 Eylül'de, DRI memurları, Güney Afrika'dan bir nakliye tankına gelen Valencia Orange'dan aynı Nhava Sheva limanına müdahale ettiler. Programın kapsamlı bir incelemesi, dokuz kg yüksekliğinde kokain ile sonuçlandı £90 crore ve 198 kg sentetik narkotik metamfetamin değeri £1.476 crore.
İlaç Sendikasyonları Yüksek kaliteli ilaç kullanma Hava Yolunu Tercih Edin: DRI
Tüm vakalar, hava yolunu kullanan ve genellikle benzersiz örtme yöntemleriyle kullanılan yolcuların kaçakçılık tekliflerini içeriyordu. Bu mod operandi, önceki iki yıldan, kokain nöbetlerinin önemli bir kısmının geldiği ve deniz yolunda kaçakçılılan ve esas olarak ticaret konteynerlerinde gizlenmiş bir ayrılış işaret etti.
DRI'nin nöbet verileri, Nisan 2024'ten Mart 2025'e kadar kokain kaçakçılık teklifinde önceki iki yıla kıyasla ciddi bir düşüş olduğunu gösteriyor. 18 kilo kokain sırasında £2024-2025 yıllarında 180 crore el konuldu, 2023-24 ve 2022-23 arasındaki nöbetlere çok daha fazla idi: yakl. 63.5 kg değer £2023-24'te 18 vakada 638 crore ve 2022-23'te 11 vakada yaklaşık 820.1 crore değerinde 82.31 kg civarında.
Bununla birlikte, 2024-25'teki nöbetler, seyahat kısıtlamalarının olduğu Covid 19 pandemik yıl olan 2020-21 ve 2021-22 için karşılık gelen rakamlardan daha büyüktü. 2020-21 ve 2021-22 yıllarında, 4.94 kg ağırlıklı DRI kokain el konuldu (değer £29.75 crore) ve 6.19 kg (değer £46.81 crore).
Hava olmayan yolun nöbetleri önemliydi: değerde yaklaşık 23 kg kokain değeri £2023-24 döneminde 230 crore ve yaklaşık 59 kg değeri £2022-23'te 590 crore. İlginç bir şekilde, DRI verilerinin gösterdiği gibi, esas olarak deniz yoluna atıfta bulunan hava dışı yolun kullanımı 2024-2025'te tamamen eksikti.
Sendikasyonlar hava yolunu tercih eder
Kokain gibi bitki bazlı narkotikler esas olarak Maharashtra'da yurtdışından kaçar, sentetik ilaç büyük ölçüde yerel olarak konumlandırılır. DRI kaynaklarına göre, kokain genellikle Güney Amerika'dan Afrika veya golf ülkeleri aracılığıyla eyalette işlem görüyor. 2024-2025 yıllarında kokain kaçakçılığında hava yolunun özel kullanımı sorulduğunda, bir ajans kaynağı şunları söyledi: “Hindistan ve dünya çapında eğilim, kokain parçalamak ve kaplı deniz yollarını önlemek için hava yolunu ve yolcuları (taşıyıcı olarak bilinir) kullanmaktır.
Bir kaynak, uluslararası hava trafiğinin hızı ve artan hacmi nedeniyle uyuşturucu kaçakçılığının kaçakçılar için güçlü bir yöntem haline geldiğini söyledi. “Uyuşturucular genellikle bagajlarında, kurye paketlerinde veya katır olarak bilinen kayışlarla gizlenir.” Dedi.
Kaynak, hava yoluna geçmenin birkaç nedeni olduğunu söyledi. Yetkili, “Son yıllarda Seerout'ta kokain programlarının artan emilimi sayesinde, sendikalar muhtemelen dikkatli hale geldi, çünkü bu tür her kesişme muazzam bir finansal kayıp ve tedarik ağı ortaya çıkıyor.” Dedi. “Buna karşılık, kaçakçılar hava rotası aracılığıyla Hindistan gezisi başına maksimum 1.000 $ ücretle birkaç havayolu kullanabilirler. Buna ek olarak, havayolları belirli bir zeka yoksa havaalanlarında tarayıcıdan kaçınabilirler.”
Kaynak, havacılığın genellikle birkaç gramdan birkaç kg'a kadar az miktarda narkotik giydiğini ekledi. Böyle bir kaçakçılık türü kaçakçılığın toplam değerini azaltabilirken, havalandırma sistemi için çok büyük olmazdı, bu da hava yolunun avantajı için başka bir nedendi.
DRI kaynakları, ajansın, hava, kara veya denizden getirilip getirilmediğine bakılmaksızın, hiçbir yayın süresinin dolmamasını sağlamak için kokain ve diğer narkotik kaçakçılığının tüm olası yollarını tanımak için zeka toplama mekanizmasını yoğunlaştırdığını söyledi.
Hava yolu sert zorlukları temsil eder
Kokain, özellikle katırlarla, hava yolunda kokain eşlik ettiği vakaların sayısı son zamanlarda yıldan yıla artmış ve Hindistan kolluk yetkililerine önemli zorluklar sunmuştur. DRI kaynakları, suçluların önemli bir kısmının yabancı uyruklu olduğunu ve kaçakçılığın çoğunun narkotiklerin vücuda kaplanmasını içerdiğini söyledi.
Bir kaynak, “Bu yöntem genellikle standart havaalanı -ekranlama yöntemlerinden tanınır ve icra makamları için önemli bir zorluğu temsil eder.” Dedi. “Bununla birlikte, DRI birimleri, kokaini vücutlarındaki gizleyen yolcuların profil oluşturması ve tanımlanmasında başarılı oldular. Bagajın kaplanması kaçakçılık ikinci en önemli şeklidir.”
Stratejik coğrafi konumu ve büyük sınırları ile Hindistan, ticaret ve narkotiklerin kötüye kullanılması ile mücadelede önemli zorluklarla karşı karşıyadır. DRI kaynağı, “Sağlam ekonomi ve ülkenin gelişen gençlik nüfusu, uyuşturucu sendikaları tarafından kazançlı bir pazar olarak uyuşturucu tehdidini kontrol etmek için çaba gösteriyor.” Dedi.
Büyük programlar için deniz
Önceki iki yıl içinde, DRI kokain nöbetleri esasen göl pisti üzerindeki uyuşturucu kaçakçılığı ile ilişkilidir. Başka bir DRI kaynağı, “Göl yolunun veya yük konteyneri rotasının ana özelliği, beyan edilen ticaret yükünde iyi gizlenmiş narkotiklerin kitlesel kaçakçılığını kolaylaştırmasıdır.” Dedi.
2022-23 yıllarında denizdeki kokain ve eroin saldırıları örneği arasında DRI, 6 Ekim 2022'de Navi Mumbai'deki yoğun Nhava Sheva Salonu'nda bir nakliye tankını ele geçirdi. Konteyner normal görünüyordu, birkaçı ithal edildi. Bildirilen yük, Güney Afrika'dan yeşil elma ve armut programıydı. Ancak kutularda yüksek kaliteli kokainden yapılmış 50 kg tuğla olduğu daha yakından incelenmiştir. İlacın değeri £Uluslararası pazarda 502 crore.
Haftalar önce, 30 Eylül'de, DRI memurları, Güney Afrika'dan bir nakliye tankına gelen Valencia Orange'dan aynı Nhava Sheva limanına müdahale ettiler. Programın kapsamlı bir incelemesi, dokuz kg yüksekliğinde kokain ile sonuçlandı £90 crore ve 198 kg sentetik narkotik metamfetamin değeri £1.476 crore.