Safronart 25'te: “Bu heyecan verici bir zaman”: Dinesh Vazirani, Hint Sanat Koleksiyonunun Yeni Çağı Hakkında | Mumbai Haberleri

betül

Member
Bu yıl 25. yıldönümüne mal olan açık artırma evi Safronart, Hindistan sanat pazarının yeniden tasarımına önemli ölçüde katıldı. 2000 yılında, Minal ve Dinesh Vazirani, açık artırmaların çoğunlukla yaşadığı ve bir telefon veya temsilci aldığı bir zamanda en dijital platform-bir alışılmadık seçim olarak başladı. CEO von Safranart Dinesh Vazirani, “O zamanlar Hintli sanat alıcıları çoğunlukla NRI'lardı” diye hatırlıyor. Ama çok şey değişti. 2024'te Hindistan sanat pazarı 174 milyon ABD doları (yaklaşık. £1.450 crore) 19 milyar ABD doları olan küresel bir kamu satış pazarına kıyasla ( £1.58 lakh crore). Çevrimiçi açık artırmalar artık standart, bir safran rart katmanı öncü yardımcı oldu.


Safronart 25'te: “Heyecan verici bir zaman”: Dinesh Vazirani, Hint Sanat Koleksiyonunun Yeni Çağı Hakkında

Küresel sanat pazarında% 25'lik bir düşüşe rağmen – 2020'den bu yana en düşük olan Hindistan pazarı gelişiyor. Sadece son dört ay içinde Hintli sanatçılar için yirmi açık artırma kaydı kırıldı. 2025'teki ciro, geçen yılın toplamının neredeyse yarısına dokundu.

Safronart'ın kendisi, pandemiden bu yana bir önceki yıla göre ortalama% 15 büyüme kaydetti. 2 ve 3 Nisan'da gerçekleşen son açık artırmasında, tüm mülkler satıldı (“beyaz eldiven”) ve modernist Tyeb Mehta için küresel bir rekor. Resmi iyileşti £61.8 crore, Amrita Sher-Gil ile Hindistan sanat eserinin ikinci en yüksek kamu satış fiyatı için.

Toplama ve spekülatörler geri çekilirken Vazirani, HT'ye pazarın olgun bir aşamaya gireceğini söyledi. “Koleksiyoncular artık daha iyi bilgili ve daha kararlı. Heyecan verici bir zaman” diyor. Düzenlenen özleri okuyun …

Pandemik tarafından indüklenen kilitleme olduğunda, Saffronart, insanların ilgisini korumak için haftada iki kez rezerv fiyatları olmadan küçük formatikasyonlar başlattı. Pandemi, lüks ürünleri çevrimiçi satın almak için son tereddütleri sildi, ancak pandeminin başlangıcında bu hala ilginç bir fikirdi, çünkü insanlar düşünmüş olabilir, şimdi sanat satın alma ve satma zamanı değil.

Aslında, kilitleme açıklamasından üç hafta önce, tüm verilerimizi sayısallaştırdık, sunucularımızda her şeyi kaydettik ve sanat eserlerimizi depolama yerlerine taşıdık. Kapanış başladığında ve herkes ne olacağından korktuğunda, bu açık artırmalara başlamaya karar verdik. İki şey yaptı. İlk olarak, insanlar sanat eserlerini hızlı bir şekilde almaya ve satmaya yardımcı oldular. İkincisi, pandemi insanlara keşfetmeleri ve okumaları için zaman verdi. Eğitimli bir koleksiyoncu üssü pazarı gerçekten olgunlaştırır çünkü spekülasyonlar alır. Çevrimiçi açık artırmalar tehdit edici olmadığı ve anonim olduğu için daha genç alıcılar içeri girme ve sunma fırsatı da vardı. Bir odaya gidip kürekinizi yükseltmek korkusu yok.

Pandemik sonrası bir rapora göre, küresel sanat pazarındaki eğilim, üst düzey sanat satışlarının (10 milyon doların üzerinde) yavaşlaması, daha uygun satışlarla (5.000 $ 'dan az) ve konsantre tekliflerle satışların artan faaliyeti ve büyümesidir. Hindistan sanat pazarı çok farklı fiyat noktalarına rağmen doğru mu yoksa bunu kırıyor musunuz? Hindistan Sanat Pazarı, ABD, Büyük Britanya, Fransa ve Çin'deki alıcıların egemen olduğu küresel sanat pazarına mı davranıyor?

Hindistan pazarı tam tersi. Bir pazarda dikey bir sıçrama gibi dik bir sıçrama görürseniz, daha önce gördüğümüz şey budur – Mart ve Nisan aylarında Hint modern ve çağdaş sanatın son satışının% 50'si; 90 ila 174 milyon ABD Doları – Dayanıklılıklarını hafife alıyoruz. Çoğu insan çok yüksekse yavaşlayabileceğini, ancak dikey pazarların yıllarca sürdüğünü düşünüyor. Bunun nedeni, fiyatlar yeterli yapısal değişiklik olur olmaz belirli bir eşiğe ulaştığında yeni bir alıcı hasadı ortaya çıkıyor.

Örneğin gibi mi?

Daha yapısal olarak, dünyanın dört bir yanındaki koleksiyoncuları, ABD'den Orta Doğu'ya ve Hindistan'da, özel müzelerin inşası için işler satın almayı görüyoruz. Sanatın bu kurumsallaşması önemlidir, çünkü müzeler herhangi bir eseri yeniden paylaşmazlar ve bu tamamen piyasadan çıkmaz. Bu arzı azaltır. Bakımın sınırlı olduğu ve müze koleksiyonlarının güçlü bir üst çentik koleksiyonları olduğu bir durumda, yeni alıcılar en iyi işleri elde etmek için savaşmak zorundadır. Ve modern sanat pazarı nihayet çoğu sanatçı artık değil. Covid'e göre, araştırma, danışmanlar ve önemli bütçeler içeren yeni bir alıcı hasadı geliyor. Kızılderililer Covid'den beri çok fazla servet yarattılar. Üçüncüsü, aynı insanlar şimdi büyük evler alıyorlar ve duvarlarında en iyi sanata sahip değillerse bir tür sosyal damgalanma var. Tat, refah ve servet hakkında bir yargıdır. Yani bu bir spekülasyon pazarı değil. Temelde çok güçlü bir pazar.

Küresel sanat satışlarındaki en büyük pazarlardan biri Çin'dir, ancak Post Covid, Çin müzayedecisi derneğine göre çok sayıda ödenmediği büyük sorundur. Bu, Safran'ın yüzleşmesi gereken bir sorun mu, ve genel olarak bu bir şeyse, Hint müzayedesi evleri maruz kalıyor mu?

Bunun nedeni Çin pazarının çok spekülatif bir pazar olması. Hindistan pazarı bu noktada değil. Temel fark budur.

Hindistan Sanat Pazarı'nda kaydedilen en yüksek ciro [Gram Yatra, MF Husain’s 1952 painting sold for ₹118 crore or $13.7 million in March] Ancak aksi takdirde en yüksek nokta genellikle 1 milyon dolar civarındadır [in 2005 Tyeb Mehta’s Mahishasura became the first ever work by an Indian to sell for $1.6 million]. Batı'nın en yüksek noktası çok daha yüksektir. Oraya ulaşmak için neye ihtiyacımız var?

On yıl önce söylediğim bir şey, en iyi resimler – en iyinin en iyisi – yaklaşık bir milyonla satılan ve aynı sanatçı tarafından iyi işler, karşılaştırmayı değiştirirken beş kat olacak 100.000 ila 500.000 ABD doları bile 5 milyon ABD doları için satılacak ve sanatçının bir milyonla iyi işler satacağı. Tam olarak olan budur. Eminim bir noktada Tayeb Mehta'yı Gaitonde ve diğerlerine karşı 10 milyon dolara satıyorsunuz.

Bu rapora göre, orta boy segment dünya çapında gerçekten iyi gidiyor. Hint modern sanat gerçekten bu segmentte, değil mi?

Bu iyi bir nokta. Küresel pazarla karşılaştırıldığında, Hindistan pazarı bu ortam boyutunda segmente uyuyor. Hiç şüphe yok [we will get to the high-end sales]Ancak fark, ABD'nin daha uzun süre kolektif bir pazar olması. Yeni nesil bir ölümle veya koleksiyonunuzu satmak isteyen veya eserleri bir müzeye koymaya karar veren bir noktada bir noktada bir noktada [that’s when we’ll see the rise]. Tüm Hindistan sanat pazarı hala çok genç.

Üst düzey satışlar söz konusu olduğunda, ART gelirden değil, varlıklardan satın alınır.

Bize farkı söyle.

Aradaki fark, maaş, ne sevdiğiniz ve duvarlarınızda görmek istediğiniz gibi gelirle satın almanızdır. Yani insanlar harcıyor £5 lakh veya 3 lakh veya 10 lakh ve değerin ne arttığını düşünmüyor. Şu anda bir müze inşa etmiyorsunuz. Ancak harcadıklarında değerler daha yüksekse £5 crore veya £10 crore veya hatta £100 crore. İş ve neden önemli olduğu hakkında gerçekten yoğun bir şekilde düşünmeniz gerektiğini biliyorsunuz, bu nedenle serbestçe dürtü değiştirildi.