Mumbai: İşinizin kaybından korkma korkusu için, Mumbai'deki çöp toplama sisteminin destek sistemi – çöpleri kompaktörlere, 1.300 sürücüye ve teknik personele ayıran – BMC'nin tüm mekanizmanın tüm mekanizmayı inşaat şirketine sürdürdüğü Çarşamba günü greve girmekle tehdit etti. Salı günü Azad Maidan'da bir protesto planlandı ve ardından BMC geri çekilmezse grev izlendi.
Mumbai, Hindistan – 11 Haziran 2025: Tüm BMC işçileri, 11 Haziran 2025 Çarşamba günü Hindistan'ın Mumbai kentinde özelleştirmeye karşı Dadar'da toplanıyor (Satish Bate/ Hindustan Times'ın fotoğrafı) (Hindustan Times) (Hindustan Times)
MNP Kamgaar Sangharsh Samiti'nin (MNP KSSS -Union) toplantısı Waman Kaviskar, “Mumbai'nin çöpleri yağmurlarda bir gün bile alınmazsa, bir felaket olacak” dedi. “Ama bunu şehir temizleyicilerinin işlerini kaybetmemesini sağlamak için bunu yapmaya zorlanıyoruz.”
BMC, yüklenicilerin atık kompaktörlerinin araçlarına vururken, sokaklarda çalışan ayrı bir çalışma dönemi ve sözleşme personelidir. Bununla birlikte, önceki yedi yıllık sözleşmeleri sona erdiğinde, vatandaşların yetkisi tüm şirketi müteahhitlere, araçlardan ve işçilerden çöp konteynırlarına ve toplama yoluna kadar depolamaya karar verdi.
“Bu daha ucuz bir seçenek” £Ton başına 3.627, yeni sistemi yükleniciye taşınan atık ve maliyetler miktarıyla öder £Ton başına 2.864. Sadece L, M East ve M West istasyonları, BMC'nin kendi kompaktör araçlarını bir kullanım zamanına kadar kullanmak için dışlanmıştır.
MNP KSSS Birliği'nin Dadar'da 1.500'den fazla çalışanın yer aldığı bir toplantı düzenlediği Çarşamba günü, BMC 26 Haziran'a kadar teklif vermek için son tarihi uzattı.
Kaviskar, sistemdeki BMC'nin değişimini “gizlilik” olarak nitelendirdi. “Kompaktörlere çöp yükleyen yaklaşık 16.000 motor yükleyici var ve yarısı sürekli işçi.” Dedi. “BMC planlaması sadece işlerini işlerine vermeyi planlamakla kalmıyor, aynı zamanda kompaktör başına motor yükleyicilerin gereksinimini de azaltıyor. Ayrıca en az 1.300 kompaktör sürücüsü ve etkilenen BMC garaj personeli de var.”
BMC, motor yükleyicisine işlerini kaybetmediklerine ve bunun yerine akşam kapsamlı vardiyalara ertelendiklerine söz vermiş olsa da, sendika liderlerinin buna güvenmeleri. Kaviskar, “Şirketin zaten bir akşam vardiyası geri döndürücüsü ve mekanik süpürgesi var.” Dedi. “Ek personele ihtiyacı yok.” Sendika Rehberi, işçilerin sadece işlerini değil, aynı zamanda işlerini tercih edilen tedavi (PT) pozisyonlarının PT pozisyonlarına dayanarak almaları halinde gelecek nesillerini de kaybedeceklerine dikkat çekti.
Kaviskar söz konusu olan yeni sistemin Dighavkar'ın iddiasını sorgulayacağını söyledi.
Dighavkar grev tehdidi ile rahatsız edilmedi. “Çalışanlara hiçbirinin işini, gelirini veya PT vaka avantajlarını kaybetmelerini sağladık.” Dedi. “Motor yükleyiciler aynı istasyonda akşam vardiya yumurtalarında yapılır, çünkü hala sayılarını arttırırız. Garajlar da kapalıdır. İşçileri ve sendikaları ikna edeceğiz.”
Mumbai, Hindistan – 11 Haziran 2025: Tüm BMC işçileri, 11 Haziran 2025 Çarşamba günü Hindistan'ın Mumbai kentinde özelleştirmeye karşı Dadar'da toplanıyor (Satish Bate/ Hindustan Times'ın fotoğrafı) (Hindustan Times) (Hindustan Times)
MNP Kamgaar Sangharsh Samiti'nin (MNP KSSS -Union) toplantısı Waman Kaviskar, “Mumbai'nin çöpleri yağmurlarda bir gün bile alınmazsa, bir felaket olacak” dedi. “Ama bunu şehir temizleyicilerinin işlerini kaybetmemesini sağlamak için bunu yapmaya zorlanıyoruz.”
BMC, yüklenicilerin atık kompaktörlerinin araçlarına vururken, sokaklarda çalışan ayrı bir çalışma dönemi ve sözleşme personelidir. Bununla birlikte, önceki yedi yıllık sözleşmeleri sona erdiğinde, vatandaşların yetkisi tüm şirketi müteahhitlere, araçlardan ve işçilerden çöp konteynırlarına ve toplama yoluna kadar depolamaya karar verdi.
“Bu daha ucuz bir seçenek” £Ton başına 3.627, yeni sistemi yükleniciye taşınan atık ve maliyetler miktarıyla öder £Ton başına 2.864. Sadece L, M East ve M West istasyonları, BMC'nin kendi kompaktör araçlarını bir kullanım zamanına kadar kullanmak için dışlanmıştır.
MNP KSSS Birliği'nin Dadar'da 1.500'den fazla çalışanın yer aldığı bir toplantı düzenlediği Çarşamba günü, BMC 26 Haziran'a kadar teklif vermek için son tarihi uzattı.
Kaviskar, sistemdeki BMC'nin değişimini “gizlilik” olarak nitelendirdi. “Kompaktörlere çöp yükleyen yaklaşık 16.000 motor yükleyici var ve yarısı sürekli işçi.” Dedi. “BMC planlaması sadece işlerini işlerine vermeyi planlamakla kalmıyor, aynı zamanda kompaktör başına motor yükleyicilerin gereksinimini de azaltıyor. Ayrıca en az 1.300 kompaktör sürücüsü ve etkilenen BMC garaj personeli de var.”
BMC, motor yükleyicisine işlerini kaybetmediklerine ve bunun yerine akşam kapsamlı vardiyalara ertelendiklerine söz vermiş olsa da, sendika liderlerinin buna güvenmeleri. Kaviskar, “Şirketin zaten bir akşam vardiyası geri döndürücüsü ve mekanik süpürgesi var.” Dedi. “Ek personele ihtiyacı yok.” Sendika Rehberi, işçilerin sadece işlerini değil, aynı zamanda işlerini tercih edilen tedavi (PT) pozisyonlarının PT pozisyonlarına dayanarak almaları halinde gelecek nesillerini de kaybedeceklerine dikkat çekti.
Kaviskar söz konusu olan yeni sistemin Dighavkar'ın iddiasını sorgulayacağını söyledi.
Dighavkar grev tehdidi ile rahatsız edilmedi. “Çalışanlara hiçbirinin işini, gelirini veya PT vaka avantajlarını kaybetmelerini sağladık.” Dedi. “Motor yükleyiciler aynı istasyonda akşam vardiya yumurtalarında yapılır, çünkü hala sayılarını arttırırız. Garajlar da kapalıdır. İşçileri ve sendikaları ikna edeceğiz.”