MUMBAI: Geçen hafta Liman ve Balıkçılık Bakanı Nitesh Rane'nin radyo kulübü yakınındaki bir yolcu köprüsü ve terminal binasının çığır açan töreninden sonra Colaba sakinleri projeye muhalefetlerini güçlendirdi. Şimdi, Bombay Yüksek Mahkemesi'nin önünde Pazartesi günü öneriyi sorgulamak için inşaat ve planlama konusunda derhal kalmak arıyorsunuz.
Colaba sakinleri, Hindistan Gateway ve Radyo Kulübü arasında önerilen iskeleye karşı kalmayı istiyor
Yerel MLA Rahul Narwekar'a hitap eden bir mektupta, sakinler köprünün yerel topluluk ve Mumbai'deki kıyı ekosistemindeki potansiyel olumsuz etkileri hakkında ciddi endişeler ifade ettiler. 15 Mart tarihli mektup, daha önce Ocak 2025'te Narwekar ve Maharashtra Deniz Kurulu (MMB) ile alınan itirazları teyit ediyor. Yetkililer tarafından tanınan bu itirazlar, projenin temsil ettiği çevre, miras ve sosyo-ekonomik tehditler konusunda uyardı.
Bu endişelere rağmen, sakinler 13 Mart'ta Nitesh Rane tarafından köprünün açılışını gözlemlemek için dehşete düştü. Hareketin, yerel paydaşlarla şeffaflık veya istişare olmadan Colaba topluluğunun geçerli ve tekrarlanan çağrılarını göz ardı ettiğini iddia ediyorlar.
Başkan Subhash Motwani ve Temiz Miras Sakinleri Derneği (CHCRA) başkan yardımcısı Perkez Cooper tarafından imzalanan mektup, köprünün inşasının felaket sonuçları olabileceği konusunda uyarıyor. Sakinler, gerekli yetkilerin güvence altına alınmadığını iddia ediyorlar ve proje için alınan izinlerle ilgili olarak kamuoyu açıklaması eksikliği olduğunu iddia ediyorlar.
Ayrıca, önemli çevresel ve lojistik kaygıların dikkate alınmadığını iddia ediyorlar. Düğünler, yükselen deniz seviyeleri, iklim değişikliğinin etkileri ve sel riski gibi sorunlar yeterince incelenmemiştir. Köprünün sadece yasadışı park mafyaları, müdahaleler ve trafik sıkışıklığı da dahil olmak üzere Colaba'daki mevcut altyapı zorluklarına katkıda bulunacağını iddia ediyorlar.
Sakinler, Mumbadevi'deki Robotik Parkı projesini belirleme ve seçilmiş temsilcilerinden köprünün inşasında kalmak için hemen önlemler almalarını istemek için başarılı müdahalelerine güveniyorlar. Başka bir geliştirme sürecinden önce çevresel, sosyal ve güvenlik risklerini değerlendirmek için kapsamlı bir fizibilite çalışması yapmayı önermektedirler.
Colaba'daki Temiz Mumbai Vakfı başkanı Kunti Oza, proje için yapılan hatalı trafik çalışmasının altını çizdi. “Çalışma herhangi bir kilit faktörü dikkate almadı. Bölgedeki trafiğin çoğunluğu turistler ve düğünler de dahil olmak üzere Taj Hotel'deki etkinlikler tarafından üretilmektedir. Durum zaten kaotik ve daha fazla araba ve yolcu alması beklenen köprü aşırı yükü kötüleştireceğinden beri. Bir zamanlar hareketli gezinti ve topluluk konseyleri bunalmıştır. Neden zaten yönetilemez bir soruna ibadet ediyorsunuz? “Diye sordu.
CHCRA'yı temsil eden avukat Perak Choudhary, MMB'yi paydaşlar ve sakinlerle uğraşmadığı için eleştirdi. “İskele için bir dalga kesicinin olmaması, yaklaşım sokaklarındaki taşıma ağı kaseleri ve bunu dayatacak zorluklar sakinleri dayatacaktır. Bazı nesne sertifikaları (NOC) gayretsiz olarak verildi ve çeşitli koşullar ihlal edildi. Şimdi daha ileri binada derhal kalmak için mahkemeye taşınıyoruz ”dedi.
Colaba sakinleri, Hindistan Gateway ve Radyo Kulübü arasında önerilen iskeleye karşı kalmayı istiyor
Yerel MLA Rahul Narwekar'a hitap eden bir mektupta, sakinler köprünün yerel topluluk ve Mumbai'deki kıyı ekosistemindeki potansiyel olumsuz etkileri hakkında ciddi endişeler ifade ettiler. 15 Mart tarihli mektup, daha önce Ocak 2025'te Narwekar ve Maharashtra Deniz Kurulu (MMB) ile alınan itirazları teyit ediyor. Yetkililer tarafından tanınan bu itirazlar, projenin temsil ettiği çevre, miras ve sosyo-ekonomik tehditler konusunda uyardı.
Bu endişelere rağmen, sakinler 13 Mart'ta Nitesh Rane tarafından köprünün açılışını gözlemlemek için dehşete düştü. Hareketin, yerel paydaşlarla şeffaflık veya istişare olmadan Colaba topluluğunun geçerli ve tekrarlanan çağrılarını göz ardı ettiğini iddia ediyorlar.
Başkan Subhash Motwani ve Temiz Miras Sakinleri Derneği (CHCRA) başkan yardımcısı Perkez Cooper tarafından imzalanan mektup, köprünün inşasının felaket sonuçları olabileceği konusunda uyarıyor. Sakinler, gerekli yetkilerin güvence altına alınmadığını iddia ediyorlar ve proje için alınan izinlerle ilgili olarak kamuoyu açıklaması eksikliği olduğunu iddia ediyorlar.
Ayrıca, önemli çevresel ve lojistik kaygıların dikkate alınmadığını iddia ediyorlar. Düğünler, yükselen deniz seviyeleri, iklim değişikliğinin etkileri ve sel riski gibi sorunlar yeterince incelenmemiştir. Köprünün sadece yasadışı park mafyaları, müdahaleler ve trafik sıkışıklığı da dahil olmak üzere Colaba'daki mevcut altyapı zorluklarına katkıda bulunacağını iddia ediyorlar.
Sakinler, Mumbadevi'deki Robotik Parkı projesini belirleme ve seçilmiş temsilcilerinden köprünün inşasında kalmak için hemen önlemler almalarını istemek için başarılı müdahalelerine güveniyorlar. Başka bir geliştirme sürecinden önce çevresel, sosyal ve güvenlik risklerini değerlendirmek için kapsamlı bir fizibilite çalışması yapmayı önermektedirler.
Colaba'daki Temiz Mumbai Vakfı başkanı Kunti Oza, proje için yapılan hatalı trafik çalışmasının altını çizdi. “Çalışma herhangi bir kilit faktörü dikkate almadı. Bölgedeki trafiğin çoğunluğu turistler ve düğünler de dahil olmak üzere Taj Hotel'deki etkinlikler tarafından üretilmektedir. Durum zaten kaotik ve daha fazla araba ve yolcu alması beklenen köprü aşırı yükü kötüleştireceğinden beri. Bir zamanlar hareketli gezinti ve topluluk konseyleri bunalmıştır. Neden zaten yönetilemez bir soruna ibadet ediyorsunuz? “Diye sordu.
CHCRA'yı temsil eden avukat Perak Choudhary, MMB'yi paydaşlar ve sakinlerle uğraşmadığı için eleştirdi. “İskele için bir dalga kesicinin olmaması, yaklaşım sokaklarındaki taşıma ağı kaseleri ve bunu dayatacak zorluklar sakinleri dayatacaktır. Bazı nesne sertifikaları (NOC) gayretsiz olarak verildi ve çeşitli koşullar ihlal edildi. Şimdi daha ileri binada derhal kalmak için mahkemeye taşınıyoruz ”dedi.