Mumbai: Indian Railways Catering and Tourism Corporation’ın (IRCTC) kilit kolu olan Catering, Indian Railways tarafından satın alınacak.
HT resmi
Demiryolu Kurulu, 14 Mart tarihli bir talimatla, IRCTC’den beş yıllık uzun vadeli ikram ihalelerini geri çekmesini ve mevcut sözleşmeleri yenilememesini istedi.
Hareket, esas olarak, yolcuların uzun mesafeli trenlerdeki gıda kalitesi, yüklenicinin aşırı fiyatlandırması, temizlik, kötü kokulu çarşaflar ve kirli tuvaletler hakkındaki şikayetlerini ele almak için alındı. Hindistan Demiryolları’nın Rail Madad uygulaması bu türden sayısız şikayet aldı; Resmi rakamlara göre Nisan ve Ekim 2022 arasında 16 bölgede 1,22 milyon şikayet alındı.
Üst düzey demiryolu yetkililerine göre, demiryollarının bulduğu çözüm, yemek, çamaşır yıkama ve dağıtımı ile bakım ve temizlik için araç içi temizliği tek bir yüklenicinin üstlendiği birleşik bir politika oluşturmak. “Yatri Seva Anubandh” adlı kılavuz sonuçlandırılıyor; Bunların arasında, Delhi’yi Mumbai dahil diğer şehirlere bağlayan Rajdhani, Shatabdi ve Tejas Express gibi 245 premium tren tek bir varlıktan bileşik hizmetler alacak.
9 Mart’ta Demiryolları Bakanlığı trenlerde ikram hizmetlerine ilişkin IRCTC’ye bir genelge yayınladı. Mektupta, “Yolcuların trenlerde ikram hizmetleri de dahil olmak üzere birleşik hizmetlerden yararlanmalarını kolaylaştırmak amacıyla, Yatri Seva Anubandh (YSA) adlı kapsamlı bir politika, Demiryolu Kurulunda sonuçlandırılıyor.” “IRCTC’nin, trenlerde uzun vadeli, yani beş yıl boyunca yemek hizmeti sağlamak üzere özel lisans sahipleri kiralamak için açık ihale çağrıları yayınladığını duyduk. Buna göre, trenlerde yolcu hizmetlerinin sağlanmasına yönelik YSA politikasının sorunsuz bir şekilde uygulanmasını sağlamak için IRCTC’ye bu tür uzun vadeli ihaleler yapmaması tavsiye edilir.’
14 Mart’taki bir takipte, Demiryolu Kurulu, tüm Hindistan Demiryolları Genel Müdürlerine, YSA kapsamındaki demiryolu sözleşmelerinin tamamlanmasına ilişkin bir mektup daha yayınladı. “…IRCTC’ye ikram için uzun vadeli ihaleler yapmaması tavsiye edildi. Demiryolu Kurulu mektupta, YSA’nın ilk olarak Delhi’de başlayan/biten 245 trende uygulanması önerildi. Hindustan Times’da her iki mektubun da kopyaları var.
Üst düzey bir demiryolu otoritesi yetkilisi, “Trenlerde çamaşır yıkama ve dağıtma ve gemide kat hizmetleri sözleşmelerinin çoğu bu yıl Nisan ve Haziran aylarında sona erecek” dedi. Bundan sonra da bu 245 trende YSA’yı sorunsuz bir şekilde hayata geçirmeyi hedefliyoruz.”
YSA kapsamında, bileşik hizmetler için seçilen yüklenici, araç içi reklam yoluyla gelir elde eder. Bununla birlikte, Hindistan Demiryollarına biletleme, ikram ve turizm hizmetleri sağlayan kamu sektörü şirketinin temel faaliyetlerinden biri ikram olduğundan, yeni politika IRCTC’yi sert bir şekilde etkileyebilir.
Bu arada yolcu organizasyonları, kompozit hizmetleri bir yükleniciye emanet etme konusunda emin değiller ve onun sadece reklam yoluyla gelir elde etmeye odaklanmaması, tüm faaliyetleri karşılayabilmesi gerektiğini söylüyorlar. Rail Yatri Sangh Başkanı Subhash Gupta, “Yemek ve kiler özel faaliyetlerdir” dedi. “Tüm bu görevler için ortak bir yüklenici seçilirse, bu, yemek ve hizmet kalitesinden ödün verilmesine neden olmamalıdır.”
HT resmi
Demiryolu Kurulu, 14 Mart tarihli bir talimatla, IRCTC’den beş yıllık uzun vadeli ikram ihalelerini geri çekmesini ve mevcut sözleşmeleri yenilememesini istedi.
Hareket, esas olarak, yolcuların uzun mesafeli trenlerdeki gıda kalitesi, yüklenicinin aşırı fiyatlandırması, temizlik, kötü kokulu çarşaflar ve kirli tuvaletler hakkındaki şikayetlerini ele almak için alındı. Hindistan Demiryolları’nın Rail Madad uygulaması bu türden sayısız şikayet aldı; Resmi rakamlara göre Nisan ve Ekim 2022 arasında 16 bölgede 1,22 milyon şikayet alındı.
Üst düzey demiryolu yetkililerine göre, demiryollarının bulduğu çözüm, yemek, çamaşır yıkama ve dağıtımı ile bakım ve temizlik için araç içi temizliği tek bir yüklenicinin üstlendiği birleşik bir politika oluşturmak. “Yatri Seva Anubandh” adlı kılavuz sonuçlandırılıyor; Bunların arasında, Delhi’yi Mumbai dahil diğer şehirlere bağlayan Rajdhani, Shatabdi ve Tejas Express gibi 245 premium tren tek bir varlıktan bileşik hizmetler alacak.
9 Mart’ta Demiryolları Bakanlığı trenlerde ikram hizmetlerine ilişkin IRCTC’ye bir genelge yayınladı. Mektupta, “Yolcuların trenlerde ikram hizmetleri de dahil olmak üzere birleşik hizmetlerden yararlanmalarını kolaylaştırmak amacıyla, Yatri Seva Anubandh (YSA) adlı kapsamlı bir politika, Demiryolu Kurulunda sonuçlandırılıyor.” “IRCTC’nin, trenlerde uzun vadeli, yani beş yıl boyunca yemek hizmeti sağlamak üzere özel lisans sahipleri kiralamak için açık ihale çağrıları yayınladığını duyduk. Buna göre, trenlerde yolcu hizmetlerinin sağlanmasına yönelik YSA politikasının sorunsuz bir şekilde uygulanmasını sağlamak için IRCTC’ye bu tür uzun vadeli ihaleler yapmaması tavsiye edilir.’
14 Mart’taki bir takipte, Demiryolu Kurulu, tüm Hindistan Demiryolları Genel Müdürlerine, YSA kapsamındaki demiryolu sözleşmelerinin tamamlanmasına ilişkin bir mektup daha yayınladı. “…IRCTC’ye ikram için uzun vadeli ihaleler yapmaması tavsiye edildi. Demiryolu Kurulu mektupta, YSA’nın ilk olarak Delhi’de başlayan/biten 245 trende uygulanması önerildi. Hindustan Times’da her iki mektubun da kopyaları var.
Üst düzey bir demiryolu otoritesi yetkilisi, “Trenlerde çamaşır yıkama ve dağıtma ve gemide kat hizmetleri sözleşmelerinin çoğu bu yıl Nisan ve Haziran aylarında sona erecek” dedi. Bundan sonra da bu 245 trende YSA’yı sorunsuz bir şekilde hayata geçirmeyi hedefliyoruz.”
YSA kapsamında, bileşik hizmetler için seçilen yüklenici, araç içi reklam yoluyla gelir elde eder. Bununla birlikte, Hindistan Demiryollarına biletleme, ikram ve turizm hizmetleri sağlayan kamu sektörü şirketinin temel faaliyetlerinden biri ikram olduğundan, yeni politika IRCTC’yi sert bir şekilde etkileyebilir.
Bu arada yolcu organizasyonları, kompozit hizmetleri bir yükleniciye emanet etme konusunda emin değiller ve onun sadece reklam yoluyla gelir elde etmeye odaklanmaması, tüm faaliyetleri karşılayabilmesi gerektiğini söylüyorlar. Rail Yatri Sangh Başkanı Subhash Gupta, “Yemek ve kiler özel faaliyetlerdir” dedi. “Tüm bu görevler için ortak bir yüklenici seçilirse, bu, yemek ve hizmet kalitesinden ödün verilmesine neden olmamalıdır.”