Köprüden Önyükleme: Madh-Versova-Link Yeşil Başını Bekliyor | Mumbai Haberleri

betül

Member
Mumbai: Madh Versova Köprüsü, 1967'den itibaren geliştirme planında sunuluyor ve sonunda bir gerçekle karşı karşıya. BMC şu anda Orman Departmanı tarafından röportaj yapıyor ve NOC'sini bekliyor. Sonra başını sallamak için Yüksek Mahkeme Bombay'a yaklaşacak ve Ekim ayına kadar inşa etmeye başlamayı umuyor.


Köprüden Önyükleme: Madh-Versova-Link Green Nod'u Bekliyor

2,06 km uzunluğunda, Versova Creek üzerindeki köprü Versova ve Madh arasında uzanıyor. Akışı geçmenin en hızlı yolu şu anda £10-15, daha fazla bisiklet söz konusu olduğunda. Bununla birlikte, teknelere erişilemiyorsa, bu rota dört tekerlekleme aracı için veya muson sırasında bir seçenek değildir. Alternatif, JP Yolu, Link Road ve Mith Chowky'den sokaktan 90 dakikalık bir sürüş mesafesindedir.

Madh Versova Köprüsü, teslimat fiyatıyla 5 dakikadan az bir alternatif olacak £2.395-3.984 crore. Ayrıca Versova-Bhayandar kıyı yolunun Versova sonuyla bir bağlantı olarak hizmet edecek ve Madh, Malad ve banliyölerden gidip gelecek olan kıyı yoluna daha fazla giriş ve Versova'ya kısa bir yol sunacak.

Neredeyse 60 yaşından sonra, köprü planları 2015 yılında tekrar dirildi ve ihaleler 2019'da gerçekleştirildi. “Bu köprüyü 50 yılı aşkın bir süredir bekliyoruz,” dedi Madh'den bir balıkçı olan Kiran Koli. “Hastaneler, okullar, üniversiteler vb. Gibi tesisler Versova'da daha iyidir ve hepimiz Madh, Aksa, Bhatti, Bhabtal'da erişebiliriz. Dizel ve buz da bizim balıkçılar için daha pahalıya mal olur. Bu teslimatlar için Malad'a giderseniz, iki saat sürecektir.”

Dinamik planları toplanmadan önce, Birlik Çevre Bakanlığı BMC'yi çizim tahtasına geri gönderdi ve bölgedeki gelişen mango nedeniyle çevre üzerindeki etkileri en aza indiren bir tasarım geliştirmesini istedi.

BMC Köprü Departmanı'ndan bir yetkili, “Bu nedenle, gerekli stilt sayısını azaltan kablo tarafından parçalanmış bir tasarım geliştirdik. Paslanmaz çelik pylon-to-be olacak, tuzlu deniz havası 100 metre yüksekliğinde.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Versova'daki Rapproement Caddesi'nin oradaki Fischer köylerinin kenarında olmasını sağlamak için oryantasyon da değiştirildi.”

BMC, 2024'ün başlarında merkezi hükümetten Kıyı Düzenleme Bölgesi (CRZ) aldıktan sonra, Mart ayında ihale sürecini yeniden başlattılar ve iş emirleri Eylül ayında sorunlardı. Sözleşme maliyetleri £2.395 crore, geri kalanı £1.598 crore genel maliyetler içindir.

Andheri-Lokhandwala Vatandaşlar Derneği'nin (LOCA) kurucu ortağı Dhaval Shah, “Madh Versova Köprüsü çok önemli çünkü oraya sokağa çıkmak inanılmaz uzun zaman alıyor.” Dedi. “Ancak BMC, Versova ve Madh'deki köprünün her iki ucundaki sokak altyapısının trafik hacimlerine hakim olacak kadar geniş ve iyi olmasını sağlamalıdır. Köprü, Versova'ya ve daha güneye ulaşmak için kuzey banliyölerinde yaşayanlar tarafından kullanılıyor.